Funkce prodejního webu

Jaká je podle vás funkce prodejního webu, který slouží pro podnikání? Většina lidí si myslí, že stačí jen být vidět v nějakém katalogu firem na internetu. To už v dnešní době rozhodně nestačí. Zkuste se na to podívat z druhé strany, pohledem vašeho zákazníka. Co vy sami byste preferovali na cizím webu, abyste na něm utratili své peníze? Až si odpovíte, upravte podle toho svůj web.

Jak má vypadat moderní prodejní web? Co vše má obsahovat, jak má na potencionálního zákazníka působit? Čeho si na webu všimnete nejdříve? Co vás musí na něm zaujmout, abyste neodešli jinam? Co vás přesvědčí, že zrovna tento web vám dá to, co potřebujete? A hlavně, proč jste ochotni na některých webech zadat objednávku?

Studoval jsem různé dostupné zdroje, jak rozjet podnikání na internetu. Většinou ze zahraničí, kde jsou vždy kus před námi. Zajímaly mě zejména použité strategie prodeje. Zkoumal jsem také nástroje, které vše realizují. Bylo nutné najít ty, které vyhovují našim zákonům.

Často mi vadilo, že je online prodej založen často na psychologii prodeje, kdy je na zákazníka vyvíjen psychologický nátlak, aby si něco koupil. Mnohokrát bývá například uváděna značně nadhodnocená a nesmyslná výchozí cena, ze které dostanete výrazné slevy. Samozřejmě jen za podmínky, že nakoupíte nejlépe ihned. Celý prodej je přitom veden formou psychologického nátlaku, kdy jste přesvědčováni o výhodnosti nabídky. Uvedené praktiky nemíním rozhodně používat. Dávám spíše přednost postupnému seznámení zákazníka s tím, co mu můžu nabídnout.

Vytvořil jsem vlastní prodejní systém, který na svých webech prezentuji. Ten je tvořen ze čtyř fází, kterými zákazník při prodeji prochází. V každé fázi je přitom možné na něj působit, posunout jej dále k prodeji.

V dnešní době, kdy je velká konkurence je vhodné působit na zákazníka postupně. Málokdo nakoupí hned. Dejte jim čas, aby se seznámili s tím, co děláte. Aby poznali, že rozumíte dokonale tomu, co jim nabízíte. Zejména při podnikání na internetu, kdy s vámi není zákazník osobně v kontaktu. Je proto nutné nejprve být vidět, následně zaujmout tím co nabízíte, dokázat ho přesvědčit, až potom mu prodat svůj produkt.

Z výše uvedené strategie posloupnosti být vidět, zaujmout, přesvědčit a prodat vychází můj průvodce podnikáním. Vysvětluje, co a jak je nutné udělat, aby vše fungovalo. Rozhodně netvrdím, že je to jediná správná cesta. Takových cest může být v různých variantách plno. Každý má jiné možnosti, každý si může tu cestu upravit podle svých možností.

Automatizovaný prodejní web (automat na peníze)

Jaký účel má prodejní web? Samozřejmě PRODAT. Rozhodně však není dobré zaměřit se výhradně na tento konečný cíl. Naopak, výhodnější je rozdělit si celý proces prodeje na několik částí, které je možné řešit samostatně. Už třeba proto, že v každé fázi prodeje bude vhodné působit na zákazníka jinak. Navíc, každá z těchto částí prodeje používá rozdílné nástroje k dosažení svého výsledku. Proto je vhodné rozdělit si celý proces do několika samostatných fází.

Prodej na webu je možné si představit jako výherní automat na peníze. Zřejmě jste už nějaký takový automat někdy viděli. Sypete do něj své peníze, které prochází automatem a pokud máte štěstí, na konci dostanete svou výhru. Vhodíte do něj minci, ta však cestou často zmizí bez jakékoliv výhry. Většinou vyhraje jen majitel takového automatu. Líbilo by se vám vlastnit podobný automat na peníze?

Podobné je to na vašem webu. Na začátku může být plno lidí, kteří se na něj dostanou. Málokterý návštěvník se ale dostane až k objednávce, která by vám přinesla nějaké peníze a zisk. Je to jako v tom automatu na peníze. Na rozdíl od klasického prodejního automatu však máte možnost ovlivnit cestu zákazníka celým prodejním systémem tak, aby na jeho konci zadal svou objednávku. Vy se stanete majitelem toho automatu na peníze, na kterém můžete vydělat.Další povídání, co by mohlo někoho zajímat.

Funkce prodejního webu

Být vidět, ukázat se světu (co tu mají?)

Vytvořte web, na kterém se budete prezentovat. Dejte lidem vědět, kdo jste, co umíte. Publikujte texty na svém webu a na sociálních sítích. Ukažte lidem, že rozumíte tomu, co je zajímá, co hledají. Staňte se expertem na danou problematiku. Cílem je dostat v první fázi na web co nejvíce lidí.

Zaujmout, vyvolat zájem (AHA, opravdu?)

Málokdo u vás nakoupí při první návštěvě webu. Často si jen web zběžně projdou a jdou ve svém hledání na další web. To nesmíte dovolit, musíte je něčím zaujmout. Nabídnout jim můžete například něco zdarma (slevu, dodatečné informace, konzultaci zdarma) za e-mail. Pokud se vám to povede, dostanete možnost být s těmito lidmi dále v kontaktu.

Přesvědčit, nabídnout své řešení (to potřebuji!)

Vytvořte neodolatelnou nabídku svého produktu. Nabídka, která nabízí řešení problému zákazníka. Informujte ho o výhodách vaší nabídky. Zdůrazněte své zkušenosti a znalosti vhodného řešení. Neprodávejte přitom výrobky, nabízejte místo toho výsledky, emoce a splněné sny.

Prodat, vydělat na tom peníze (kde to můžu koupit?)

Dejte na web snadnou a rychlou možnost vystavit objednávku. Pokud je to možné, nabídněte k objednávce něco navíc za zajímavou cenu. Automatizujte celý prodej. Pokud se jedná o digitální produkt, zajistěte jeho okamžitou dostupnost ihned po zaplacení.

Funkce prodejního webu

Projděte si důkladně váš web (pokud už nějaký máte). Splňuje uvedené funkce webu, na kterém lidé rádi utrácí peníze? Nebylo by vhodné ho předělat? Poznačte si u každé funkce webu, jak byste jej mohli vylepšit, aby byl pro návštěvníky zajímavější. Aby začal i ten váš web vydělávat peníze.

Strategie prodejního webu

Stejně důležité, jako funkce prodejního webu (být vidět, zaujmout, přesvědčit, prodat), jsou i strategie, které na svém prodejním webu použijete. Strategie, to jsou přitom prodejní cesty (někdy také nazvané Funnely), kterými vedete zákazníka od jeho prvního zájmu, až k výslednému prodeji. Například základní strategie je dát něco hodnotného zdarma, jen po zadání e-mailu. Nejčastěji další informace o tom, co děláte. Dostanete tím možnost působit na zájemce i nadále, i když už odešel z vašeho webu.

Další ze strategií je nastavení ceny produktů v souvislosti s jejich přínosem pro zákazníka, kterou jim dají. Rozhodně prodáte snadněji něco za pár korun s velkou hodnotou pro zákazníka, než rovnou drahý produkt. Když prodáte nejprve levně vysoce hodnotný produkt (velký přínos pro zákazníka), je velmi pravděpodobné, že bude následně souhlasit s nákupem dražšího produktu za větší cenu, který mu dá samozřejmě ještě vyšší výslednou hodnotu.

Strategií, jak na svém webu působit na zákazníka je více. Jejich použití bude záviset zejména na tom, co nabízíte. Důležité přitom je, aby bylo možné převést strategie do automatizovaného režimu. Viz například následující schéma získávání zákazníků pomocí úvodního produktu (magnetu) zdarma.

Funkce prodejního webu

Jaký je další krok?

Líbilo by se vám mít prodejní automat na internetu? Možná si myslíte, že je to vše složité. Máte pravdu, není jednoduché najít vhodné řešení prodejního webu. Já se tím zabýval několik let a sestavil jsem tři varianty prodejního webu. Od levné a jednoduché, až po drahou, ale komfortní. Ke každé z nich jsem schopen dát vám návody, jak si takový web zřídit, jak ho také následně provozovat. Klikněte na tlačítko, dozvíte se více.

Zaujaly vás možnosti prodejního webu a chtěli byste se dozvědět více o jejich možnostech a strategiích, které takový web používá? Připravil jsem pro vás několik zdarma (za e-mail) dostupných průvodců, ve kterých vysvětluji některá základní témata tvorby prodejního webu. Klikněte na následující tlačítko a vyberte si průvodce, který vás posune někam dál.

Pokud už máte nějaké zkušenosti s vlastním webem, možná by vám stačili jen návody, které vám dají základní informace o tom, co a jak na svém webu nastavit. Pro další informace klikněte na následující tlačítko.

Pokud to myslíte s prodejním webem opravdu vážně a chtěli byste si ho zřídit sami, mohly by vás zajímat mé tutoriály. Ty vysvětluji podrobně a krok za krokem, jak při tom postupovat. Pro další informace klikněte na následující tlačítko.

Jaký je váš názor, co si o tom myslíte?

Web jako prodejní automat? Je podle vás reálné něčeho takového dosáhnout? Jaké prodejní strategie na internetu podle vás v dnešní době nejvíce vydělávají? Budu rád, pokud napíšete svůj názor do komentářů.

Opt In Image
POKUD CHCETE VĚDĚT VÍCE, ... 🙂

Pokud chcete poznat možnosti ovládání redakčního systému WordPress, (PŘIPRAVUJI) pro vás Průvodce uživatele WordPress webu. Pokud zadáte svůj e-mail, po dokončení vám ho na něj pošlu. Podrobné informace ZDE! Zadejte svůj e-mail a klikněte na tlačítko ANO, to mě zajímá. Průvodce Vám bude PO DOKONČENÍ doručen zdarma. Současně budete ihned zařazeni do skupiny čtenářů mých webů, které zajímá podnikání na internetu. Mohou Vám proto být občas zaslány tipy, jak se dá zřídit a provozovat automatizovaný prodejní web (lze se kdykoliv odhlásit).

Napsat komentář